Monday 23 May 2016

Guarana produk tambah tenaga

Guarana adalah sejenis tumbuhan memanjat atau menjalar di dahan-dahan tinggi pokok besar yang berasal dari Lembah Amazon dan banyak didapati di negara Amerika Selatan, berdaun besar dan mengeluarkan gugusan buah berwarna merah bila masak.

Guarana mempunyai nilai khasiat yang tinggi. Guarana kaya dengan guaranin, asid amino, bahan galian, vitamin, karbohidrat, tannin dan theine.

Semua ini membantu penyerapan oleh tisu badan dan pengawetan kemudaan. Ia sesuai bagi sesiapa sahaja, tanpa mengira jantina atau umur.

Tambahan pula, ia mudah diserap oleh badan manusia dan dengan itu menjadi makanan kesihatan yang dapat bertindak pantas.

Guarana mampu menambahkan kesuburan di kalangan pasangan yang berkahwin, ia memberi harapan kepada pasangan yang berkahwin yang inginkan anak tetapi tidak berupaya mendapatkannya

Untuk ibu-ibu yang mengandung, guarana dapat mengurangkan mabuk hamil dan menambahkan kandungan hemoglobin dalam darah, berfaedah untuk memastikan jumlah oksigen yang mencukupi dibekalkan kepada janin.

Kepada ibu dalam pantang selepas bersalin, guarana bertindak sebagai penggalak tenaga dan mempercepatkan pembaikan tisu selepas bersalin dan mengecutkan semula rahim.

Guarana juga membantu mengawal pusingan haid dar mengurangkan ketidakselesaan semasa haid seperti pening kepala, kekejangan perut, loya, penahanan air dalam badan, bengkak dan lain-lain lagi.

Khasiat Guarana:
- Meningkatkan dan menambah tenaga seksual lelaki dan perempuan.
- Mengembangkan saluran darah.
- Melancarkan pembuangan air besar dan kecil.
- Mengurangkan rasa mengantuk.
- Mengurangkan sakit kepala. 
- Meredakan demam.
- Agen awet muda.
- Menurunkan berat badan.
- Menguatkan fungsi sistem saraf.
- Membersihkan sistem.
- Merangsangkan kegiatan otak.
- Menguatkan daya ingatan. 

No comments:

Post a Comment