Sunday 22 July 2018

GOLONGAN LGBT HIDUP MACAM HAIWAN

Allah menetapkan cara hidup manusia berbeza dengan haiwan. Manusia dikurniakan fikiran menjadikan lebih mulia berbanding haiwan. Jika manusia ingin hidup secara tabie haiwan, maka layaklah dia dipanggil binatang dan layaknya dilayan sebagai haiwan.

Memang pelik apabila individu yang mengaku bijak memperjuangkan hak kebebasan manusia ingin hidup berdasarkan fitrah haiwan. Individu berkenaan menempelak masyarakat Melayu yang menolak perhubungan seks songsang sesama jantina sebagai bersifat ‘homophobia’ dan menolak fitrah semulajadi hidupan.

Individu berkenaan menolak akan kemungkinan berlakunya sebarang malapetaka mahupun kemusnahan yang disebabkan oleh pelakuan seks songsang tersebut.

Menurut satu kenyataan, pelakuan homoseks boleh dilihat secara universal di hampir kesemua spesis, namun ‘homophobia’ hanya terlihat di satu spesis sahaja – manusia. 

Kita hanyalah satu-satunya spesis yang mampu berfikir bahawa homoseksualiti adalah sesuatu yang bukan bersifat semulajadi, tetapi juga merupakan punca segala jenis kejahatan dan kemusnahan.

Tambah kenyataan itu lagi, pelakuan seks sumbang sesama jantina adalah normal di kalangan pelbagai jenis hidupan lain, namun homo sapiens seperti NGO-NGO Melayu yang konservatif dan ahli politik mendesak pelaku seks sumbang tersebut dihumban di pusat pemulihan dan mahu menghapuskan golongan LGBT daripada negara ini.

Selanjutnya, pelbagai spesis seperti dolfin hidung botol, burung angsa hitam, penguin, lalat buah, dan mawas bonobo memperlihatkan sifat biseksual dan homoseksual. 

Homo sapien seperti NGO-NGO Melayu konservatif dan beberapa ahli politik mendesak kerajaan mereka untuk menghumban golongan seks sesama jantina di pusat-pusat pemulihan dan menghapuskan LGBT daripada permukaan negara kita.

Individu berkenaan sebelum ini pernah menyalahkan idea lapuk ketinggalan zaman iaitu kepercayaan-kepercayaan yang masih dianuti oleh orang tua yang mahu dipaksakan ke atas orang lain menjadi penyebab masyarakat umum Malaysia menolak pelakuan seks sumbang tersebut. Oleh itu beliau mahukan agar anak-anak dididik supaya dapat meraikan LGBT, dan menganggap pelakuan seks sumbang itu sebagai normal.

Tambahnya, dunia sudah berubah. Generasi akan datang tidak lagi terikat dengan idea-idea lapuk yang masih dipegang oleh orang-orang tua yang mahu memaksa kepercayaan-kepercayaan mereka ke atas orang lain. Dan kita sebagai ibu bapa hendaklah mengambil cabaran ini untuk turut maju.

Dengan tegas dan yakin individu berkenaan menolak kemungkinan akan berlaku malapetaka atau kemusnahan di negara ini sebagai balasan Tuhan ke atas perbuatan seks sumbang sesama jantina sepertimana yang berlaku pada kaum Nabi Lut yang tertulis di dalam kitab-kitab agama Samawi.

Tegasnya, kerosakan yang bagaimana sebenarnya? Golongan LGBT sudah wujud buat jangka masa yang lama, dan kita masih belum pernah lagi melihat Malaysia dihancurkan oleh gempa yang berkadaran sama dengan yang berlaku di Sodom (kaum Nabi Lut). 

Elok sahaja jika kita salahkan golongan gay sebagai penyebab Tanah Melayu berulang kali dijajah oleh Belanda, Portugis, British dan Jepun. Kenapa berhenti sekadar itu? Mari kita dakwa bahawa dinosaur-dinosaur telah dihapuskan kerana dinosaur-dinosaur itu gay.

Diharapkan pemikiran golongan liberal ini perlu disekat daripada menjadi satu budaya. Kerajaan perlu bertindak tegas menentang penularan pemikiran liberal yang sedang merayakan kejayaan apabila ada pihak di Malaysia kita seakan tidak kisah tentang penularan budaya songsang ini.

No comments:

Post a Comment